Mineva 50 let od ukinitve železnice Poljčane-Zreče
Pred 50 leti, 15.aprila 1962, je peljal zadnji vlak na ozkotirni železniški progi Poljčane- Zreče. Ozkotirna proga je bila takrat zaradi nerentabilnosti uradno ukinjena. Na to obletnico nas je že spomnil lokalni tednik z objavo 2 leti (če sem prav razumel) stare reportaže o tem, kako so se štirje Avstrijci podali po trasi nekdanje železniške proge in ugotavljali, kaj nas na progi še spominja na njen obstoj! Čudi me, da se za takšen podvig ne odloči kakšen Slovenec ob spremstvu Slovenke , zagotovo bi se dalo kaj urediti, npr.pohod domačinov od postaje do postaje - kot je nekoč bila štafeta mladosti…
No, z nerentabilnostjo ozkotirne proge so se ukvarjali že od samega nastanka - v letu 1892. Verjetno bi bilo najbolje, kljub večjim stroškom, takoj v začetku zgraditi progo normalne širine!
Skozi zgodovino se je pojavilo več idej o rešitvi proge, meni najbolj odmevna, verjetno danes povsem nepoznana, pa se je pojavila že v času Kraljevine SHS, leta 1928…
1. Konjiška železnica naj se bi v delu med postajama Zreče in Draža vas razširila v normalnotirno progo
2. Ostali del ozkotirne proge se opusti
3. Nova proga se zgradi od Draže vasi proti jugu - proti Bobovem in se na mestu južno od Lipoglava priklopi na glavno progo Maribor-Ljubljana
Ozkotirna proga Zreče-Poljčane, rdeča barva
Glavna proga Maribor-Ljubljana, črna barva
Predlagana bližnjica normalne širine, zelena barva
Kot je vidno na zemljevidu, bi se s tem izognili nepotrebnem delu proge, ki poteka VZPOREDNO ob glavni progi, bolje pa bi bilo rešeno tudi takratno dejstvo, da 95% tovornega prometa iz področja zgornje Dravinjske doline poteka PROTI JUGU!